Wat is social media marketing?
Social Media is enorm populair. Grote kans dat je gebruik maakt van Facebook, Instagram, LinkedIn of YouTube. Het is dan ook een goede marketingtool om jouw doelgroep te bereiken. Daarbij kiezen we de juiste platformen, de juiste content en een goede strategie. Social Media marketing is niet meer weg te denken uit de marketingwereld.
Mis nooit een update.
Een relevante nieuwsbrief of aansprekende e-mailmarketing actie wordt goed gelezen en leidt al snel tot nieuwe business. In ons krachtige eigen e-mailsysteem kunnen we ontwerpen, schrijven, versturen, automatiseren en analyseren.
Waarom Social Media belangrijk is voor je bedrijf?
Je doelgroepen bereiken door middel van Social Media? In onze blog over social media platformen lees je alles over de verschillende platformen die je kan inzetten om jouw doelgroep te bereiken. Een ding weten we in ieder geval zeker. Jouw doelgroep, jouw klanten zijn online aanwezig. Opvallen is daarom enorm belangrijk. Als je begint met het inzetten van social media voor je eigen bedrijf is het goed om na te denken over wat je wil bereiken. Van strategie, missie of visie. En van kernboodschap tot de juiste content. Het gehele plaatje moet kloppen. Dan pas zal je de vele concurrenten verslaan. Om je een handje te helpen geven we je vandaag een aantal tips om met social media te beginnen.
Belangrijke tips bij social media marketing
- Bepaal de juiste doelgroep: Dit is een belangrijke stap bij jouw social media marketing. Voordat we content gaan posten, zullen we moeten nadenken over de doelgroep. Wie is mijn doelgroep? Wat voor content wil mijn doelgroep zien? Kom je er niet achter wat voor content jouw doelgroep wil zien? Dan kan je altijd een enquête uitsturen. Zo weet je direct wat je wel en niet moet posten.
- Luister naar je doelgroep: Wanneer jij content hebt gepost waar jouw doelgroep niet op reageert, is het van essentieel belang om na te gaan of dit dan wel de juiste content is. Het is belangrijk om altijd te denken vanuit de klant. Kijk goed naar de wensen en behoeften van jouw doelgroep. Alleen dan zal je jouw doelgroep ook daadwerkelijk bereiken.
- Plaats alleen content op platformen waar jouw doelgroep actief is: Zit jouw doelgroep voornamelijk op Facebook en LinkedIn? Dan is het belangrijk om alleen op deze platformen content te plaatsen. Verspil vooral geen tijd door content te posten op platformen waar jouw doelgroep niet te vinden is.
- Blijf goed letten op je engagement rate: Misschien dat je je nu afvraagt wat is een engagement rate? Dit is de maatstaf om te meten hoe succesvol jouw posts of campagnes zijn. Hierbij kijken we hoe betrokken jouw publiek is bij jouw posts en campagnes. Door te blijven meten, blijven we verbeteren en kun je zorgen dat je het meeste haalt uit jouw social media.
Wil jij social media marketing inzetten voor jouw bedrijf? Wil je meer tips over hoe je dit kan doen? Of wil je graag je social media uitbesteden aan professionals op het gebied van social media? Nul tot Honderd helpt je graag bij het bereiken van de juiste doelgroep, met de juiste strategie en indrukwekkende content.