Spring naar content

Wat is e-mailmarketing en wat zijn de voordelen?

Waarom E-mailmarketing?

E-mailmarketing is de perfecte aanvulling op je marketingactiviteiten. Waarom? Met e-mailmarketing kun je eenvoudig je doelgroep aanspreken. Hiervoor moet je eerst een doel bepalen. Er is wel één ding dat je moet onthouden. Het belangrijkste doel van e-mailmarketing is om klantloyaliteit te verbeteren. Wat voor doelen je als organisatie ook hebt, begin eerst met het samenstellen van een klantenlijst. Zo weet je precies naar wie je een e-mail kunt sturen. Maar wat als je geen mailadres van je klanten hebt?
Er bestaan makkelijke tools om te zorgen dat mensen hun e-mail achterlaten. Zo kun je dat bijvoorbeeld op je website plaatsen. Maar je kan ook vragen of mensen hun e-mail achter willen laten om de nieuwsbrief op te sturen. Vergeet alleen niet dat je altijd toestemming moet krijgen van mensen om commerciële e-mails te sturen. Dat is namelijk wettelijk verplicht.

Mis nooit een update.

Een relevante nieuwsbrief of aansprekende e-mailmarketing actie wordt goed gelezen en leidt al snel tot nieuwe business. In ons krachtige eigen e-mailsysteem kunnen we ontwerpen, schrijven, versturen, automatiseren en analyseren.

    Schrijf je in en ervaar ons krachtige eigen e-mailmarketing systeem.

    De 5 voordelen van e-mailmarketing

    Wanneer je druk bezig bent met het bepalen van jouw marketingactiviteiten is het belangrijk dat je weet wat de voordelen zijn van e-mailmarketing. Want met de juiste informatie over e-mailmarketing weet ik zeker dat ook jouw bedrijf direct aan de slag gaat om deze marketingactiviteit in te schakelen.

    Een e-mail opstellen is eenvoudig

    Hoe vaak stuur jij een e-mail? Of hoe vaak ontvang jij een e-mail in je inbox? Het e-mail platform word steeds populairder. Hoezo? Het is een handige communicatie tool waar je binnen een paar minuten een opgesteld bericht kunt verzenden. Het opstellen van een e-mail is dus eenvoudig, maar de techniek daarachter is ingewikkeld. Je kent vast wel de marketing e-mails waar een afbeelding of video in staat met een mooie campagne. Daar staat dan ook een call-to-action in. Elke organisatie kan een campagne e-mail maken, maar niet elke organisatie heeft tijd om erin te investeren.

    De kosten van een e-mail zijn laag

    Wanneer je bezig bent met het kiezen van je marketingactiviteiten kijkend naar het budget. Moet je e-mailmarketing niet vergeten. De kosten van e-mailmarketing zijn vergeleken andere marketingactiviteiten relatief laag. Terwijl je er wel veel omzet uit kan halen. Beter kan niet toch? Waarom de kosten van e-mail laag zijn? Je kunt gemakkelijk een gratis e-mailadres aanmaken. Denk daarbij aan e-mails die eindigen met Gmail, Hotmail etc. Wil je toch liever een e-mailadres met je bedrijfsnaam erin? Dan zitten hier wel kosten aan verbonden. Let op! Onderschat niet dat er wel degelijk kosten zijn aan e-mailmarketing. Op het moment dat je gebruik gaat maken van een software zoals Mailchimp, ActiveCampaign of Mailblue lopen je kosten wel hoger op.

    Je ontvangt een snelle respons

    Bij het inzetten van jouw campagne, actie of bij het verzenden van je nieuwsbrief is het altijd spannend hoeveel omzet of leads je eruit gaat halen. Maar een van de grotere voordelen van e-mailmarketing is dat je na drie dagen al kan zien welk resultaat je boekt. Zo weet je gelijk wat je goed hebt gedaan en wat de volgende keer beter kan.

    Maak E-mailmarketing interactief

    Een van de trends van de afgelopen jaar is om interacties toe te voegen. Zo zien we dat ook bij e-mailmarketing. Het is gebleken dat een interactie zorgt voor meer respons. Een interactie valt op en brengt gelijk de boodschap over. Wat voor interacties er zijn? Denk bijvoorbeeld aan bewegende afbeeldingen, video’s, muziek, een quiz, et cetera. Zorg er dus voor dat je ook dit meeneemt in jouw e-mailmarketing. Het is namelijk te zien dat dit een van de trends in 2021 is. En hoe beter je meegaat met de trend, hoe groter de kans dat je meer conversies of omzet haalt uit je e-mails.

    Maak je e-mails persoonlijk

    Wanneer je meer inzicht hebt in je klanten kun je de e-mails gaan personaliseren. Dit geeft namelijk een vriendelijke uitstraling. Wanneer je inzicht hebt in de interesses en wensen van jouw klanten kun je ervoor zorgen dat je de e-mails afstemt op deze interesses en wensen. Hoe je hierachter komt? Dat kan door vragen te stellen in je mail. Zo kom je er snel achter wat jouw klanten willen. En als je weet wat jouw klanten willen, weet je welke persoonlijke aanbiedingen je moet sturen. En persoonlijke aanbiedingen zorgen voor meer klantloyaliteit. Persoonlijke e-mails zijn dus erg belangrijk wanneer je gaat starten met e-mailmarketing.

     

    Wil je je e-mailmarketing uitbesteden? Nul tot honderd zijn krachtige merkenmakers die jouw e-mailmarketing verbeteren. Zo bedenken we e-mailcampagnes, hebben we een eigen e-mailsysteem waarin we krachtige e-mails en nieuwsbrieven ontwerpen, schrijven, versturen , automatiseren en analyseren. Zo halen we het maximale uit je e-mails en nieuwsbrieven zodat jij je doelgroepen keer op keer met de juiste boodschap bereikt.

    Nieuwsgierig geworden?

    Wij vertellen je graag over de
    mogelijkheden.

    Neem contact op