Wat is Content?
Wat is content? Het woord content heeft namelijk meerdere definities. Zo is voor velen de definitie van content dat je ergens tevreden over bent. Maar in de marketing wereld heeft dit woord een hele andere betekenis. Zo zien wij content als alles wat je op een website, in een publicatie of in een database vindt. Marketeers zien dit woord dus als de inhoud van bijvoorbeeld blogs, websiteteksten of landingpagina’s. Maar ook social media posts, display advertenties en campagnes worden gezien als content.
De definitie van content = tevreden zijn
Inhoudsopgave
- Content betekenis in de marketingwereld
- De kracht van onderscheiden
- Dit zijn de gouden content tips
- Content marketing bureau
Content betekenis in de marketingwereld
Wanneer we kijken naar de letterlijke betekenis van content betekent het niets anders dan ‘’inhoud’’. Sommige content marketeers beweren zelfs dat platformen met de beste content ofwel platformen met de beste inhoud, winnen met alles. In de marketingwereld spreken we vaak van content marketing. Wanneer je de juiste content hebt, spreek je je doelgroep beter aan. Hiervoor bedenken we als marketeers de juiste content strategie waarmee we precies weten hoe je je huidige of potentiële klanten kan aanspreken. In de marketingwereld hebben we te maken met veel verschillende soorten content zoals blogs, landingspagina’s of video’s. En het inplannen van de juiste content op het juiste moment doen we door middel van een contentkalender. Een overzicht van alle content die jij met jouw bedrijf inzet.
De definitie van content in de marketing wereld = inhoud
Mis nooit een update.
Een relevante nieuwsbrief of aansprekende e-mailmarketing actie wordt goed gelezen en leidt al snel tot nieuwe business. In ons krachtige eigen e-mailsysteem kunnen we ontwerpen, schrijven, versturen, automatiseren en analyseren.
De essentie van content
Wanneer we het hebben over content, hebben we het over jouw bedrijf. Want in 2022 mag dit onderdeel van marketing niet ontbreken in jouw marketing tactiek. Met content kan je de juiste doelgroep bereiken, beïnvloeden en overtuigen om jouw product of dienst aan te schaffen. Maar wat is er dan belangrijk bij content? Het allerbelangrijkste is dat je opvalt en dat je beter bent dan de concurrent. Dit kan door unieke en creatieve content te maken. Want voor SEO-tekstschrijvers en socialmediamarketeers is content het onderdeel waardoor ze bestaan. Want zonder dit onderdeel van marketing hebben zij geen input voor hun beroep.
Dit zijn de gouden content tips
Content creëren is één ding, maar het daadwerkelijk maken om ook echt conversies of omzet te maken is wat anders. Om te zorgen dat je conversies en omzet behaald is het belangrijk dat je altijd jouw doel voor ogen houd. Wat wil je precies bereiken? Dit kan zijn meer conversies, meer omzet of misschien wil je wel gewoon jouw doelgroep informeren zonder dat je daar iets voor terugkrijgt. Voor elke ondernemer is het doel anders. Naast het bepalen van jouw doelen is het belangrijk dat je uniek blijft. Hoe zorg je ervoor dat je uniek blijft? Dit kan bijvoorbeeld door eigen afbeeldingen te maken. Want zeg nu eerlijk. Beeld zegt meer dan duizend woorden of niet? Wanneer je naast een stuk tekst ook een afbeelding of liever nog, meerdere afbeeldingen plaatst. Zal je doelgroep jouw content leuker en interessanter vinden. Onthoud daarbij wel dat je moet zorgen dat je afbeeldingen van hoge kwaliteit zijn. Naast het maken van eigen afbeeldingen kun je ook uniek zijn door een eigen tone of voice aan je teksten te geven. Door een eigen schrijfstijl te creëren die past bij je doelgroep zal de doelgroep zich verwant voelen met het bedrijf. En dit maakt je uniek.
De nul tot honderd checklist:
- zorg dat je uniek blijft.
- maak eigen afbeeldingen van hoge kwaliteit.
- zorg dat je teksten de tone of voice van je bedrijf hebben.
Content marketing bureau
Wanneer je jouw bedrijf naamsbekendheid wil geven, denken we aan een content marketing bureau. Want zonder SEO-tekstschrijver geen hoge positie in Google en zonder een hoge positie in Google minder naamsbekendheid. Zo geld dat ook voor social media kanalen. Social media is een van de dagelijkse bezigheden van mensen in onze samenleving. Via social media platformen kun je als bedrijf opvallen. En wanneer je social media posts gaat plaatsen op deze platformen kan dit niet zonder content.
Wacht dus niet langer en grijp nu je kans om jouw naamsbekendheid een boost te geven. Op zoek naar de juiste content marketeer? Nul tot honderd helpt je graag bij het behalen van jouw succes met online of offline marketing.