Spring naar content

Wat is Branding? Alles over de meest creatieve branding.

Wanneer je als bedrijf bezig bent met het creëren van jouw bedrijf blijven we vaak hangen bij een belangrijk onderdeel. Vandaag de dag is het steeds belangrijker dat je als bedrijf opvalt. Er bestaan namelijk miljoenen bedrijven en er komen elke dag weer nieuwe bedrijven bij. Opvallen tussen deze miljoenen bedrijven is dus enorm belangrijk. En dit begint bij creatieve branding. Want dan pas zul je als bedrijf opvallen. En opvallen betekent meer naamsbekendheid. Dit kan ervoor zorgen dat jouw merk/bedrijf zo goed positioneert dat iedereen fan word.

Wat is Branding?

Branding is voor velen een breed begrip. Het begint altijd bij het begin. Wat is jouw strategie, missie en visie. Want pas dan weten we hoe we jouw merk/bedrijf goed in de markt kunnen zetten. Maar wat is branding dan eigenlijk? Eigenlijk is het niets meer dan hoe je jouw product, dienst of organisatie onderscheiden van jouw concurrenten. En geloof het of niet. Branding kan leiden tot meer succes.

Mis nooit een update.

Een relevante nieuwsbrief of aansprekende e-mailmarketing actie wordt goed gelezen en leidt al snel tot nieuwe business. In ons krachtige eigen e-mailsysteem kunnen we ontwerpen, schrijven, versturen, automatiseren en analyseren.

    Schrijf je in en ervaar ons krachtige eigen e-mailmarketing systeem.

    Personal Branding

    Eigenlijk valt er enorm veel onder branding. Het belangrijkste is dat het altijd gaat om personal branding. Want uiteindelijk wil je dat je iets unieks op de markt zet. Maar hoe werkt personal branding dan? Het begint allemaal bij het bedenken van een bedrijfsnaam. Vervolgens bedenk je een logo en gaan je aan de slag met jouw huisstijl. Maar hoe bepaal je wat jouw huisstijl of logo word? Heel simpel: door veel te brainstormen. Denk daarbij na over vragen als; Welke kleuren wil ik gebruiken? Hoe ga ik mijn bedrijfsnaam terug laten komen? En welk lettertype (typografie) ga ik gebruiken? Wanneer je een unieke huisstijl hebt staan, kun je overgaan naar de content. Want buiten een creatieve branding is het belangrijk dat mensen jouw merk/bedrijf gaan herkennen. Dit kun je doen door middel van folders, posters, visitekaartjes, brochures, nieuwsbrieven, social media kanalen, website et cetera.

    Zorg dat je mission statement duidelijk is.

    Laat duidelijk weten aan jouw doelgroep waarom jouw bedrijf een toegevoegde waarde biedt. Doe vooral niet wat al jouw concurrenten doen. Maar probeer om beter te zijn dan jouw concurrenten. Uiteindelijk gaat het erom dat mensen jouw merk/bedrijf benaderen en niet die van de concurrent. Dit kan door jouw mission statement duidelijk te omschrijven. Wat is je strategie, welke missie heb je en wat is je visie?

    Wees creatief

    Wees creatief. Misschien is dit wel een van de belangrijkste begrippen in 2021. Want wanneer jouw branding creatiever is dan de rest zal je sneller opvallen. Creativiteit zorgt ervoor dat je iets nieuws in de markt zet. Zo laat je iedereen verbazen met jouw merkuitingen. Creativiteit komt niet alleen terug in jouw logo, huisstijl en bedrijfsnaam. Ook is het belangrijk dat je creatieve ideeën overbrengt via alle communicatiemiddelen waar jouw doelgroepen te vinden zijn.

    Vertel jouw verhaal

    Klanten houden ervan als ze betrokken zijn bij jouw merk/bedrijf. Dit doe je door te laten zien wie je bent en waarom je dit bedrijf bent gestart. Zo creëer je een betere band met jouw klanten. En een betere band kan er voor zorgen dat ze met trots jouw merk of bedrijf verspreiden. En meer naamsbekendheid van jouw branding zorgt voor omzet, leads of conversies.

    Zorg dat je jouw branding goed verspreid

    Wanneer je al jouw branding facetten hebt gemaakt, is het belangrijk dat je je afvraagt hoe je jouw branding wil verspreiden. Daarvoor kijk je eerst waar jouw doelgroep zich bevind. Vervolgens ga je jouw branding via deze kanalen, offline & online verspreiden.

    Geen zin om zelf uren na te denken over de meest creatieve branding? Wij zijn sterke merkenmakers waar creativiteit hoog in het vaandel staat. Zo geven we bestaande merken een boost en zorgen we ervoor dat nieuwe merken met een portie creativiteit de markt in worden gezet.

    Nieuwsgierig geworden?

    Wij vertellen je graag over de
    mogelijkheden.

    Neem contact op