Spring naar content

Social Media platformen: welke moet ik kiezen?

Social media is niet meer weg te denken in onze samenleving. We staan ermee op en gaan ermee naar bed. Ga maar eens voor jezelf na hoe vaak jij op een social media platform kijkt. Dit is waarschijnlijk vaker dan dat je zelf verwacht had. De perfecte kans als bedrijf om jezelf zichtbaar te maken onder je doelgroep. Daarbij is het wel belangrijk om te weten welke platformen er zijn en wat social media marketing voor jou kan betekenen.

De Social Media platformen

Social media kent velen platformen. En geloof het of niet. Er komen er steeds meer bij. Dit betekent dat de kans ook groter word dat er nog meer platformen komen waar jij jouw doelgroep kan vinden. Beter kan niet toch? Maar welke platformen kennen we op dit moment? Om het beste uit jouw social media marketing te halen, zal ik de platformen toelichten die het meest efficiënt zijn. Waar jij als bedrijf de meeste omzet, de meeste leads en de meeste conversies uit kan halen.

Nieuwsgierig geworden?

Wij vertellen je graag over de
mogelijkheden.

Neem contact op

Instagram

Instagram is speciaal ontwikkelt om foto’s en video’s te delen. Zo kun je leuke, grappige en bijzondere momenten delen met je volgers. Instagram heeft meer dan vierhonderd miljoen gebruikers per maand. Wel is het zo dat Instagram vooral de jongere doelgroep aantrekt. De meeste gebruikers zijn tussen de 15 en 19 jaar oud. Toch word Instagram steeds populairder onder de generatie 20 tot 39 jaar. Een mooie kans om te investeren in de toekomst als jouw doelgroep deze leeftijd heeft.

Facebook

Dit is een van de grootste en meest gebruikte platform binnen Social Media. Facebook telt meer dan één biljoen gebruikers per maand. Grote kans dat je jouw doelgroep daar kunt vinden. Facebook gebruikers zijn tussen de 20 en 80 jaar. Ook zie je dat voornamelijk onder de jongeren een grote groei te zien is van het aantal gebruikers. Naast het feit dat Facebook erg populair is bij de bevolking, is dit platform voor bedrijven ook erg aantrekkelijk. Dit platform bevat namelijk een handige tool (Facebook Ads) waarmee je op een makkelijke manier campagnes kan inplannen en promoten. Zo kun je snel en efficiënt je doelgroep bereiken.

LinkedIn

Dit platform is populair onder bedrijven en word voornamelijk gebruikt om je netwerk te vergroten. Per maand zijn er ruim honderd miljoen gebruikers actief. Om jouw naamsbekendheid te vergroten is dit platform de unieke kans. LinkedIn is het platform gericht op werk en studie. Ga je opzoek naar nieuw werk? Ben je opzoek naar je medestudenten? Of wil je zelf graag jouw prestaties op je studie delen met de wereld? Dan is LinkedIn het perfecte platform. Voor bedrijven is het ook voordelig. Zo kun je personeel werven door vacatures te plaatsen. Maar je kan ook nieuwe klanten werven door middel van LinkedIn.

YouTube

Dit is het platform van de video’s. Dit platform groeit enorm hard en is niet meer weg te denken in de business to business wereld. De doelgroep varieert tussen de 15 en 65 jaar. Het handige van dit platform is dat je met een creatieve en krachtige video je doelgroep snel kan overtuigen om bij jouw klant te worden. En naast dat dit platform populair is in de B2B wereld, is het platform ook erg populair bij de bevolking. Je vind er muziekvideo’s, vloggers en miljoenen tutorial video’s.

TikTok

Al hoewel dit platform nog niet heel lang bestaat is het wel de bom onder de jongerengeneratie. Via dit platform kun je filmpjes maken. Denk daarbij aan video’s over koken, sporten, muziek, reizen, beauty en make-up. Maar ook educatieve filmpjes zijn erg populair. Sinds kort word er ook steeds meer geadverteerd via TikTok. Heb jij een bedrijf met deze doelgroep? Grijp je kans!

Pinterest

Pinterest is het platform waar je terecht kan met elke vraag. In de zoekbalk vermeld je waar je naar op zoek bent en vervolgens krijg je duizenden antwoorden. Wat de meeste alleen niet weten is dat je als bedrijf met Pinterest goed kan scoren. Je kan namelijk makkelijk je producten adverteren via Pinterest. Dit platform kan ook een positief effect hebben op je SEO. De afbeeldingen maken het voor zoekmachines makkelijker om jouw bedrijf te vinden.

Mis nooit een update.

Een relevante nieuwsbrief of aansprekende e-mailmarketing actie wordt goed gelezen en leidt al snel tot nieuwe business. In ons krachtige eigen e-mailsysteem kunnen we ontwerpen, schrijven, versturen, automatiseren en analyseren.

    Schrijf je in en ervaar ons krachtige eigen e-mailmarketing systeem.